Informační cedule – informační povinnost
Ing. Martin Šabo
Jak správně splnit povinnost vyvěsit informační ceduli?
Zákon podnikateli ukládá, aby na místě, kde se běžně uskutečňují evidované tržby, umístil informační oznámení, které je dostatečně viditelné a čitelné. Musí tak učinit vždy, pokud to nevylučuje povaha věci.
Vyvěšené oznámení musí splnit svůj účel – informovat zákazníka, že daný prodejce je povinen evidovat tržby a vystavit zákazníkovi účtenku. Informační oznámení zároveň zákazníkovi sděluje, v jakém režimu podnikatel tržby eviduje. Pro zákazníka je tato informace důležitá pro případ, bude-li si chtít zaevidování tržby ověřit na portále evidence tržeb.
Eviduje-li podnikatel v daném pokladním místě tržby v běžném režimu, pak text informačního oznámení zní: „Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.”
Eviduje-li podnikatel v daném pokladním místě tržby ve zjednodušeném režimu, je text následující: „Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně nejpozději do 5 dnů.”
Návrh cedulky k potenciálnímu použití obsahující text informačního oznámení je připraven ke stažení a vytištění ZDE.
NahoruOTÁZKY A ODPOVĚDI
Jakou má mít informační oznámení konkrétní podobu a kde má být umístěno?
Zákon přímo neupravuje…