Nepřístupný dokument, nutné přihlášení
Input:

Správná praxe ve stravovacích službách: Kvalita vody

18.4.2017, , Zdroj: Verlag Dashöfer

4.1.2.9 Správná praxe ve stravovacích službách: Kvalita vody

MUDr. Pavla Svrčinová

Potravinářské zařízení by mělo mít dostatek vody v jakosti pitné vody, za adekvátního tlaku a vhodné teploty. V každém zařízení by měl existovat systém, který zajistí dostatečný přísun teplé pitné vody, zejména pro účely sanitace a čištění. Teplá voda by neměla být používána k přípravě pokrmů a nápojů. Teplá voda je vždy připravována v zásobnících, kde nějakou dobu takzvaně stojí, a v této prodlevě by mohlo dojít k pomnožení nežádoucí mikroflóry. Navíc při tomto skladování dochází ke snížení obsahu chlorových látek, které mají zabezpečovat zdravotní nezávadnost vody.

Led se připravuje z pitné vody a měl by být vyroben, zpracován a uložen tak, aby se chránil před kontaminací zejména z okolního prostředí či při manipulaci s ním. Zejména je nutno pečovat o led, který se přímo konzumuje, například v nápojích.

Pára používaná v přímém kontaktu s potravinami nebo povrchy ve styku s potravinami by neměla obsahovat žádnou látku, která může být nebezpečná pro zdraví nebo může kontaminovat potraviny.

Nepitná voda používaná k výrobě páry, chlazení, požární ochraně a jiným

 
 Napište nám
 Beru na vědomí, že tento formulář neslouží pro zadávání odborných dotazů, ale pro zasílání Vašich podnětů a postřehů k fungování portálu. Pro zadávání odborných dotazů prosím používejte tento formulář. Děkujeme za pochopení.
 Děkujeme, na Váš podnět budeme reagovat do 24 hodin v rámci pracovního týdne.
Input: