Na tuzemském trhu existuje poměrně široký soubor značek kvality potravin (evropské, národní, privátní, různých spolků, iniciativ atd.). Jaký je jejich význam pro výrobce, spotřebitele a obchodníky? Odráží obsah (parametry) jednotlivých značek skutečně kvalitu dané potraviny a pomáhá běžnému spotřebiteli v každodenním výběru potravin? Diskutovány budou také požadavky na další značky v souvislosti se Zelenou dohodou pro Evropu, kdy se v očekávají značky pro nutriční značení, udržitelnost, uhlíkovou stopu nebo welfare zvířat.
Lektor
| Ing. Dana Gabrovská, Ph.D. absolvovala Fakultu potravinářské a biochemické technologie na Vysoká škola chemicko-technologické. Od roku 1985 pracovala ve Výzkumném ústavu potravinářském Praha v.v.i. jako výzkumný pracovník, později jako vedoucí oddělení a náměstkyně pro vědu a výzkum. V roce 2015 nastoupila na Potravinářskou komoru České republiky. Odbornou činnost věnovala vývoji potravin pro skupiny populace se specifickými nároky na výživu, v analytické oblasti stanovení obsahu lepku a dalších potravinových alergenů. V současné době se věnuje několika projektům PK ČR například systému Českých cechovních norem nebo soutěži PK ČR o nejlepší inovativní potravinářský výrobek. V rámci České technologické platformy pro potraviny koordinuje činnosti jednotlivých výborů a pracovních skupin. |