Zákazníci v současné době kromě kvality a výhodné ceny očekávají také udržitelné a zodpovědné řešení nákupního košíku a jejich požadavky nově zahrnují položky rostlinného charakteru, které používají místo živočišné varianty ať již z etických, environmentálních nebo dietetických důvodů.
S rostoucím zájmem o zdraví a životní prostředí se zvyšuje počet veganů a lidí, kteří preferují rostlinné potraviny. Vidíme i stále nové zdroje rostlinného proteinu např. z luštěnin, řepy, quinoi, lněného semínka atd. Nejrozšířenější kategorii jsou imitace mléka, v podobě mandlových, ovesných, sójových a jiných alternativ, které jsou populární u spotřebitelů s intolerancí na laktózu. Dalším rozměrem je nižší uhlíková stopa těchto výrobků a prostor na zlepšení zůstává v oblasti zvýšení chutnosti a výživové vlastnosti těchto výrobků obzvláště s ohledem na vitamíny atd. Trendy ve výrobě potravin se neustále vyvíjejí, a je zajímavé a nezbytné je sledovat. Stravovací návyky se tak mění v souladu s aktuálními zájmy a potřebami spotřebitelů, kde rostlinné alternativy zůstávají preferovány zvláště u mladší generace.